maot logo

Küldte mint - okt 23, 2017 -ban Hírlevél, Nemzetközi hírek |

Hírlevél 2017 november

Kedves Kollégák, Barátaink!

A Magyar Akupunktúrás Orvosok Társasága és a PTE TCM Konfucius Intézetének történetében újabb jelentős határkő volt a 8. Sino-Hungarian Orvosi Fórum (2017 szeptember 23)  megtartása Tangshan-ban, a North China University of Science and Technology- TCM College-al közös szervezésben. Erre az eseményre 29 magyar szakorvos kolléga utazott el annak reményében, hogy magas színvonalú szakmai rendezvény mellett tovább ismerkedhetnek a kínai nyelv és kultúra kincseivel is.

Hosszú, 19 órás út után fáradtam megérkezvén első „mennyei” élményünk volt az ízletes pekingi kacsa vacsora, amely megalapozta pozitív további elvárásainkat is….

Az egyetem 3 évvel ezelőtt tervezte az új Campus megnyitását Caofeidian-ban, a Behai Öböl mellett, közel a tengerhez. Ez mostanra valóra vált, hatalmas több ezer hektáros parkban helyet kaptak a kiválóan megtervezett hotel-szolgáltatást nyújtó kollégiumok, kétágyas szobákkal, a tanári lakóépületek, tantermek, logisztikai centrum, a különböző karok tanszékeinek épületei , de több uszoda, teniszpálya, atlétikai rendezvény megtartására alkalmas pálya is teret kapott, sok-sok fa ültetésével…  Jó itt tanulónak és oktatónak is – sóhajtottunk fel mindannyian.

Látogatást téve a TCM College-ban, több továbbképző előadáson is részt vettünk, izgalmas témákat tárgyalva, ízléssel berendezett kis helyi múzeumban csodálhattuk meg a kínai gyógynövények kiállítását, majd örömmel vette át a Magyar küldöttség minden tagja a tangshani árnyék figurákat tartalmazó kézműves ajándékát.

Az egyetem önálló logisztikai központ épülete ámulatba ejtett mindnyájunkat, mert a központi vezérlőteremben minden előadói terembe folyó oktatást figyelemmel lehet kísérni nagyfelbontású monitorokon (jaj a bliccelőknek vagy korábban távozóknak…), sőt egy másik külön könyvtár épületben hallgatók százai ültek kis PC-jükkel szorgalmasan tanulmányozva anyagaikat elmélyülten…

Maga a konferencia Tangshanban, a Nanhu International Exhibition Centerben került megrendezésre a provincia szakmai és politikai vezetőinek, egyetemi elnökök részvételével, ahol kb. 350 résztvevő jelent meg, a kínai és a magyar orvosok is 6-6 előadást tartottak. A magyar orvosok kiválóan elkészített és értékes előadásaikkal megérdemelten arattak elismerést a kínai résztvevőktől. Ugyanekkor megalakult a Kelet-Nyugati Integrativ Medicina Társaság is, amelyben a résztvevők a további kapcsolatok elmélyítéséről és fejlesztéséről írtak alá megállapodást. Prof. Hegyi G. tiszteletbeli elnöke lett ennek az új kínai-magyar orvosi társaságnak, mely iratot a konferencián kapta meg.

A következő napon Pekingbe indultunk, ahol szép kulturális programjaink voltak, pl. meglátogattuk a Yanqi Lake-t, Mutianyu Great Wallt, Forbidden City-t , Hongluo Temple-t, Ming-kori sírokat… egyenként is hatalmas élmény! Szakmai programunk volt a Kandyide Chinese and Western Medicine Hospital-ban töltött egész napos látogatás, ahol nemcsak az akupunktúra, hanem a Tuina, masszázs és moxa terápiás alkalmazásait is láthattuk, sőt pár vállalkozó kolléga saját magán is megtapasztalhatta ezen alkalmazásokat…

Ujabb konferenciánk a  2rn “Belt and Road Forum for International Cooperation” keretén belül volt, a Yanqi Lake-nél került megrendezésre szeptember 25-én, ahol további két előadást adtunk a hallgatóságnak. A kórházi szakmai látogatás során érdekes és izgalmas szakmai megoldásokkal találkozhattunk, amelyek tovább növelték bennünk a szakma iránti elkötelezett érdeklődést…

A vendéglátó Hebei TCM College végig kiváló szálláslehetőségeket és  ízletesnél ízletesebb, válogatott ételekkel kedveskedett, 20-25 fogás, büfé rendszerben válogattunk és repetáztunk, ki-ki ízlése szerint. A kulináris élvezetek mellett természetesen közös vacsorákon is (megmutattuk rock and roll tudásunkat is!)  ünnepelhettünk a kínai kollégákkal, akik igazán kitettek magukért a jól szervezett rendezvényekkel.

Utolsó napon a Mennyei Béke Temploma és a Nyári Palota megtekintése után természetesen beestünk a külföldiek által nagyon kedvelt Hongqiao plázába is vásárolgatni, ahol mindenki megtalálta a maga és szerettei részére veendő áhított apró ajándékokat. Utána egy kedves búcsúvacsora következett, ahova a tangshani vezetők ismét meglátogattak minket és irány a reptér éjfékor, majd indulás haza…

Kiváló szakmai és kulturális rendezvény élményével tértünk haza, amely sokáig él majd bennünk…ez volt a 8.! Folytatása következik…

GALÉRIA…

Dr. Nemes Levente film összeállítása

———————————————————————

5. Orvosi Akupunktúrás Kongresszus, Patalya SPA Resort Hotel, (Baskirti Egyetem oktatási központja) Ankara, Törökország – 2017. okt. 6-8.

Beszámoló..

GALÉRIA…

———————————————————————

2018-ban INDULÓ KÉPZÉSEK

A Pécsi Egyetem Egészségtudományi Kara Komplementer Medicina Tanszéke közleményei

VII. Sokszínű Akupunktúra Szakmai Nap – 2018. 03. 10.